Άνθρωπος της αγοράς κι απ’ τους πιο επιτυχημένους της Λάρισας εδώ και δεκαετίες, ο κ.Βασίλης Καζάνας, ήταν ο συντοπίτης επιχειρηματίας που επιλέξαμε για μια συζήτηση που στόχο έχει να προσδιορίσει το ποσοστό που κατακτά το ηλεκτρονικό εμπόριο στην ελληνική αγορά, τα προνόμια αλλά και τα προβλήματα που προκύπτουν σ’ ένα ανέτοιμο ακόμα περιβάλλον, που ψάχνει δικλείδες ασφαλείας.
Συνέντευξη στον ΧΡΗΣΤΟ ΤΣΟΥΜΑΡΗ
Ο άμεσος χαρακτήρας του πολύπειρου συνομιλητή μας, σε συνδυασμό με το είδος των προϊόντων – ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών – που εμπορεύεται η Electronet BK Καζάνας και την εξέλιξη μιας ιδιότυπης «Black Friday» διαρκείας μεσούσης της δεύτερης φετινής καραντίνας, αποτελούν τα στοιχεία που επιτρέπουν κάθε συμπέρασμα αυτής της κουβπεντας να λογίζεται ως εξαιρετικά χρήσιμο…
– Δουλεύει όσο λένε το ηλεκτρονικό εμπόριο;
Δουλεύει, ναι… Είναι μεγάλο το ενδιαφέρον… Αλλά όσο μεγαλύτερο είναι το ενδιαφέρον, τόσο αποκαλύπτονται και τα προβλήματά του, τουλάχιστον σ’ αυτό το στάδιο εφαρμογής του στη χώρα μας.
– Προβλήματα όπως;
Προβλήματα με τις μεταφορικές και κυρίως με τις εταιρείες ταχυμεταφορών και με εμπορεύματα ειδικά για αποστολή στην πρωτεύουσα, καθώς ηλεκτρονικό εμπόριο σημαίνει πωλήσεις σε όλη τη χώρα. Εκεί είναι ένα θέμα που πρέπει να λυθεί, καθώς σε περιπτώσεις παρατηρούνται σημαντικές καθυστερήσεις στην παράδοση. Κανένας δεν ήταν πάντως έτοιμος για τέτοιον όγκο δουλειάς και τρέχουμε…
– Για να εξυπηρετήσετε τι είδους παραγγελίες; Ποιών προϊόντων;
Αλήθεια είναι πως δεν υπάρχει το ίδιο ενδιαφέρον για τις μεγάλες συσκευές, όπως κουζίνες, πλυντήρια, ψυγεία, κλιματιστικά… Αυτές ο καταναλωτής θέλει ακόμη να τις δει από κοντά πριν τις αποκτήσει. Στα υπόλοιπα όμως, τηλεοράσεις, ηλεκτρονικό εξοπλισμό, κινητά, ηλεκτρικές μικροσυσκευές, η ζήτηση είναι πραγματικά μεγάλη.
– Μπορούμε λοιπόν να πούμε πως ακόμη και για καθιερωμένα καταστήματα σαν το δικό σας, το e-shopping ήρθε με την πρώτη καραντίνα για να μείνει; Διαπιστώσατε κάτι τέτοιο ας πούμε το καλοκαίρι;
Ήρθε όντως δυναμικά στο πρώτο lockdown και έμεινε. Είχε συνέχεια. Υπάρχουν όμως και παράγοντες που δεν μας επιτρέπουν ακόμη να γνωρίζουμε ποιο θα είναι τελικά το μερίδιο που θα κρατήσει στην αγορά. Σας είπα πριν για το ανέτοιμο σύστημα μεταφοράς και κάποιες καθυστερήσεις που παρατηρούνται. Κάποιοι πελάτες λοιπόν απογοητεύτηκαν απ’ την διαδικασία. Κάποιοι άλλοι όχι, για να μην πω ότι είναι ενθουσιασμένοι. Έπειτα είναι και η αξιοπιστία των επιχειρήσεων και η ποιότητα των προϊόντων που παίζουν τον ρόλο τους. Ακούμε ή διαβάζουμε για ανθρώπους που έχασαν χρήματα, οπότε είναι κι αυτό ένα σοβαρό θέμα.
– Είναι ως εκ τούτου δικλείδα ασφαλείας η αγορά από μια επιχείρηση με τέτοια παράδοση και υπόσταση σαν τη δική σας, σε σχέση με τόσες και τόσες απρόσωπες επιχειρήσεις που προέκυψαν στην ηλεκτρονική αγορά;
Φαντάζομαι πως ναι, καθώς οι παλιοί πελάτες μας ξέρουν και οι νέοι γνωρίζουν ποιοι είμαστε και που ακριβώς θα μας βρουν. Πάντως και για εμάς είναι αλλιώς, σε σχέση με τον τρόπο που διαχειριζόμαστε μια τέτοια διαδιακασία. Πίστωση ας πούμε θα κάνουμε σε κάποιον που γνωρίζουμε ως πελάτη και όχι σε όποιον μας συστήνεται εξ’ αποστάσεως…
– Είστε έτσι κι αλλιώς μια επιχείρηση που στηρίζεται στην προσωπική σχέση με τον πελάτη…
Όταν εμείς απασχολούμε τα φορτηγά μας για στείλουμε μια συσκευασία με σακούλες για ηλεκτρική σκούπα σ’ ένα σπίτι, σημαίνει πως κάνουμε τα πάντα για να διατηρήσουμε άσβεστη αυτή τη σχέση με τους πελάτες μας. Αυτή τη στιγμή που μιλάμε, καταγράφοντας τις αυριανές παραδόσεις, έχω μπροστά μου 120 παραγγελίες με ψιλολόγια όπως λέμε στην πιάτσα και θα τις εκτελέσουμε όλες με τα δικά μας μέσα…
– Τι άλλες δικλείδες ασφαλείας θα προτείνατε στον κόσμο που ενδιαφέρεται για αγορές από απόσταση; Είναι κι αυτή η Black Friday που συνοδεύεται από καταιγισμό διαφημιστικών μηνυμάτων, που ενδέχεται να μπερδεύουν ή και να παραπλανούν! Πολλές είναι μάλιστα στο διαδίκτυο και οι καταγγελίες για δήθεν εκπτώσεις… Η καλή έρευνα είναι μια λύση;
Κι εγώ τα παρακολουθώ όλα αυτά και οφείλω να ομολογήσω πως κάποιοι καταναλωτές είναι υπερβολικοί. Τα ηλεκτρικά είδη για παράδειγμα, δεν σταματούν όλο τον χρόνο να έχουν προσφορές και μάλιστα σημαντικές. Αν κάποιος κράτησε την τιμή μιας προσφοράς του Ιανουαρίου ή του Ιουνίου και τη συγκρίνει με την τιμή του προϊόντος στη Black Friday, είναι εξ’ ορισμού υπερβολικός στην κρίση του. Από κει και πέρα, δεν μπορώ να φανταστώ πως υπάρχει σήμερα καταναλωτής και δη, του διαδικτύου, που δεν κάνει αναλυτική έρευνα πριν αγοράσει. Κάποτε λιώναμε δυο ζευγάρια παπούτσια για να κάνουμε έρευνα αγοράς και τώρα ξέρουμε τι γίνεται παγκοσμίως με πέντε «κλικ».
– Κλείνοντας και δεδομένης της συγκυρίας, τι αναζητήσει στο πλαίσιο της Black Friday κάποιος που επισκέπτεται την ιστοσελίδα www.kazanas.gr;
Εμείς ξεχωρίζουμε τα προϊόντα που διατίθενται στην Black Friday και συνοδεύονται από σχετική επισήμανση. Έτσι μπορεί ο επισκέπτης να ξέρει ξεκάθαρα που αναφέρεται και η τιμή του προϊόντος. Ωστόσο, θα συνιστούσα έτσι κι αλλιώς μια επίσκεψη στην ιστοσελίδα μας σε οποιαδήποτε στιγμή, καθώς πάντα υπάρχουν εξαιρετικές προσφορές σε όλα μας τα είδη.