Καθώς οι λογαριασμοί ενέργειας αυξάνονται και η απειλή για κατανάλωση με δελτίο εντείνεται, ορισμένες ευρωπαϊκές εταιρείες λιανικής πώλησης και σούπερ μάρκετ σβήνουν τα φώτα και εξετάζουν την περίπτωση μικρότερου ωραρίου λειτουργίας φέτος τον χειμώνα.
Ο αυστριακός βραχίονας της πολυεθνικής αλυσίδας λιανικού εμπορίου SPAR Group, με τα πολλά σούπερ μάρκετ, μειώνει τις ώρες κατά τις οποίες είναι αναμμένα τα φώτα σε διαφημιστικές πινακίδες στις προσόψεις των καταστημάτων και έξω από αυτά, με το μέτρο να αφορά πάνω από 1.500 καταστήματα σε όλη τη χώρα, όπως ανέφερε εκπρόσωπος της εταιρείας. Η κίνηση θα μειώσει την κατανάλωση ενέργειας της εταιρείας κατά ένα εκατομμύριο κιλοβατώρες ετησίως, δήλωσε ο εκπρόσωπος, χωρίς να διευκρινίσει πόσα χρήματα θα εξοικονομηθούν.
Τον περασμένο μήνα, ο επικεφαλής της Leclerc προειδοποίησε ότι η μεγαλύτερη εταιρεία λιανικής πώλησης τροφίμων στη Γαλλία μπορεί να μειώσει το ωράριο λειτουργίας στα καταστήματά της για να αντιμετωπιστούν οι ελλείψεις ηλεκτρικής ενέργειας.
Μόλις πριν από μία εβδομάδα, η ανταγωνιστική, γαλλική εταιρεία σούπερ μάρκετ Carrefour υπέγραψε «Καταστατικό Οικο-Watt» με την εταιρία διαχείρισης του εθνικού δικτύου ενέργειας RTE, μειώνοντας την κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας στα καταστήματά της κατά τις περιόδους υψηλής ζήτησης.
Κάποιες εταιρείες λιανικής πώλησης, όπως οι βελγικές Colruyt και Ahold, μπορεί να μην επηρεαστούν σημαντικά από πιθανή αναταραχή και αύξηση του κόστος καθώς υπάρχουν ήδη προγράμματα βιώσιμης ενέργειας για εξοικονόμηση ηλεκτρικής ενέργειας.
instanews.gr/