Σίγουρα το… «φανάρι του μέλλοντος» θα περιπλέξει την κατάσταση με το κόκκινο, πράσινο και πορτοκαλί φανάρι, ωστόσο θα φέρει εξοικονόμηση χρόνου και χρήματος.
Σύμφωνα με την NewYorkPost, ερευνητές από το North Carolina State προτείνουν μια σημαντική αλλαγή στα κυκλοφοριακά πρότυπα σε ολόκληρο τον κόσμο, καθώς λένε ότι ένα νέο, τετράχρωμο φανάρι στις διασταυρώσεις θα διευκόλυνε την κυκλοφοριακή συμφόρηση και θα μείωνε την κατανάλωση καυσίμων των οδηγών – εξοικονομώντας έτσι και χρήματα στους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων.
Το τέταρτο «άσπρο φανάρι» όπως ονομάζεται, θα χρησιμοποιείται για την οδήγηση των «αυτόνομων οχημάτων» καθώς θα συγχρονιστεί με τα υπολογιστικά τους συστήματα, σύμφωνα με τον καθηγητή και επικεφαλής ερευνητή του North Carolina State Ali Hajbabaie.
«Τα αυτόνομα αυτοκίνητα βελτιώνουν τη ροή της κυκλοφορίας, ανεξάρτητα από την παρουσία του άσπρου φαναριού. Το άσπρο φανάρι βελτιώνει περαιτέρω τη ροή της κυκλοφορίας. Αυτό μειώνει επίσης την κατανάλωση καυσίμου, επειδή υπάρχει λιγότερη κίνηση και όσο υψηλότερο είναι το ποσοστό κίνησης σε μια διασταύρωση άσπρου φαναριού που αποτελείται από αυτόνομα αυτοκίνητα, τόσο πιο γρήγορα κινείται η κυκλοφορία μέσω της διασταύρωσης και τόσο καλύτεροι είναι οι αριθμοί κατανάλωσης καυσίμου» είπε ο Ali Hajbabaie.
«Τα κόκκινα φανάρια θα εξακολουθούν να σημαίνουν στάση. Τα πράσινα φανάρια θα εξακολουθούν να σημαίνουν “πάμε”. Και τα άσπρα φανάρια θα λένε στους ανθρώπινους οδηγούς να ακολουθούν απλώς το αυτοκίνητο μπροστά τους»
Το άσπρο φανάρι θα ενεργοποιείται όταν «αρκετά αυτόνομα αυτοκίνητα πλησιάζουν τη διασταύρωση» και από εκεί και πέρα, ο προγραμματισμός του υπολογιστή μέσω τεχνικής νοημοσύνης (ΑΙ) θα δημιουργούσε την πιο αποτελεσματική ακολουθία για τα αυτοκίνητα αυτά.
Σε περιπτώσεις όπου οι ανθρώπινοι οδηγοί είναι περισσότεροι από τους οδηγούς ΑΙ, το φανάρι θα επέστρεφε σε ένα συμβατικό κόκκινο, πορτοκαλί και πράσινο, σύμφωνα με την έρευνα.
Διαπιστώθηκε επίσης ότι ο μεγαλύτερος όγκος των αυτόνομων οχημάτων στο δρόμο οδήγησε στη μεγαλύτερη μείωση της κυκλοφορίας.
«Τούτου λεχθέντος, ακόμη και αν μόνο το 10% των οχημάτων σε μια διασταύρωση με άσπρο φανάρι είναι αυτόνομα, και πάλι παρατηρούνται λιγότερες καθυστερήσεις. Όταν το 10% των οχημάτων είναι αυτόνομα, βλέπετε τις καθυστερήσεις να μειώνονται κατά 3%. Όταν το 30% των οχημάτων είναι αυτόνομα, οι καθυστερήσεις μειώνονται κατά 10,7%», δήλωσε ο Hajbabaie.
Πόσο σύντομα θα έρθει το άσπρο φανάρι
Σύμφωνα με τον Hajbabaie, η τεχνολογία στα αυτόνομα οχήματα δεν είναι ακόμα έτοιμη και δοκιμασμένη για την εφαρμογή ενός τέτοιου μέτρου, ενώ θεωρεί πολύ πιθανό να μην υπάρξει ποτέ 100% επικράτησή τους στους δρόμους. Όπως λέει η εφαρμογή του 4ου φαναριού θα μπορούσε να δοκιμαστεί αρχικά σε πιο ελεγχόμενους χώρους, όπως για παράδειγμα σε λιμάνια.