Βλέπουμε TV μέσω internet περίπου 2,5 ώρες κατά µέσο όρο την ημέρα, στέλνουμε περίπου 20 μηνύματα και κάνουμε περίπου 2-3 κλήσεις πάντα μέσω διαδικτύου.
Οι υπηρεσίες Over-the-top (OTT) που αφορούν επικοινωνία μέσα από μηνύματα και βιντεοκλήσεις αλλά και διασκέδαση μέσω TV, δηλαδή επιφυών υπηρεσιών που προσφέρονται μέσω internet, έχουν «κατακλύσει» τους Έλληνες. Αξιοσημείωτο είναι ότι οι υπηρεσίες αυτές προσελκύουν ακόμα και άτομα που για πρώτη φορά έρχονται σε επαφή με την τεχνολογία και αναγκάστηκαν να κάνουν χρήση τους λόγω της πανδημίας.
Εννιά στους δέκα Έλληνες είναι πλέον χρήστες των λεγόμενων «επιφυών υπηρεσιών», με το 50% από αυτούς να κάνουν για πρώτη φορά χρήση τέτοιων υπηρεσιών μέσα στο 2020, λόγω των περιοριστικών μέτρων.
Αυτό είναι το προφίλ του Έλληνα χρήστη του διαδικτύου ο οποίος φαίνεται να δαπανώ πάνω από 3 ώρες καθημερινά σε επιφυής υπηρεσίες αλλάζοντας πλήρως την εικόνα που είχε η χώρα μας το 2019.
Η πανελλαδική έρευνα της Metron Analysis για λογαριασμό της ΕΕΤΤ με αντικείμενο το βαθμό διείσδυσης και τις περιστάσεις χρήσης επιφυών υπηρεσιών (Over the Top Services, OTT) στην Ελλάδα, δείχνει πλέον 8 στους 10 (78%) έχει προσωπική πρόσβαση στο internet και από αυτούς, 9 στους 10 (94%) είναι χρήστες οποιασδήποτε ΟΤΤ υπηρεσίας στο έτος 2020 (που αντιστοιχεί στο 73% του συνόλου).
Από αυτούς που έχουν πρόσβαση στο internet:
Περίπου 6 στους 10 (58%) παρακολουθούν τηλεοπτικό περιεχόμενο μέσω διαδικτυακών εφαρμογών. Υψηλότερη χρήση γίνεται από νέους 16-34 ετών και φοιτητές. Περίπου 5 στους 10 ξεκίνησαν να χρησιμοποιούν εφαρμογές τηλεοπτικού περιεχομένου μετά τον Μάρτιο 2020. Τo Netflix κυριαρχεί ως πλατφόρμα για παρακολούθηση τηλεοπτικού περιεχομένου µε πάνω από 8 στους 10 χρήστες τέτοιων ΟΤΤ υπηρεσιών να την έχουν χρησιμοποιήσει. Ακολουθούν ERTflix με 26%, Cosmote Apps με 21%, Nova Apps με 10%, Vodafone Apps με 7%, Wind Apps με 5%, Apple TVΜΕ 3%, Amazon με 2% και Prime Cinobo με 1%.Για το Cinobo και το ERTflix η έναρξη χρήσης έγινε κυρίως µετά την έλευση του κορωνοϊού, όπως και για 1 στους 4 χρήστες του Netflix, ιδιαίτερα για άτομα μεγαλύτερων ηλικιών.
9 στους 10 χρήστες Internet, ανταλλάσσουν μηνύματα μέσω διαδικτυακών εφαρμογών. Ποσοστό 60% χρησιμοποιεί καθημερινά κάποια εφαρμογή ανταλλαγής γραπτών μηνυμάτων. Αξιοσημείωτο είναι ότι περίπου 9 στους 10 άρχισαν να χρησιμοποιούν κάποια νέα εφαρμογή ανταλλαγής γραπτών μηνυμάτων μετά τον Μάρτιο 2020. Λόγοι προτίμησης είναι κατά σειρά, η απουσία κόστους, η ευκολία αποστολής υλικού, η εύκολη και ταχεία χρήση και η αναγνώριση ενεργού παραλήπτη μηνύματος.
– 9 στους 10 χρήστες Internet πραγματοποιούν κλήσεις / βιντεοκλήσεις μέσω διαδικτυακών εφαρμογών. Το 37% χρησιμοποιεί καθημερινά κάποια εφαρμογή για κλήσεις / βιντεοκλήσεις ενώ το 84% άρχισαν να χρησιμοποιούν κάποια νέα εφαρμογή για κλήσεις / βιντεοκλήσεις μετά τον Μάρτιο 2020.
– 7 στους 10 χρήστες internet χρησιμοποιούν σε καθημερινή βάση κάποια ΟΤΤ εφαρμογή για οποιοδήποτε λόγο, αλλά κυρίως για αποστολή γραπτών μηνυμάτων (6 στους 10) και δευτερευόντως για κλήσεις (4 στους 10)
Αξιοσημείωτο είναι ότι ένας στους δύο χρήστες προσανατολίζεται να αυξήσει την χρήση των παραπάνω υπηρεσιών αν έχει καλύτερη ταχύτητα στο internet.
Πρόσβαση στο internet
Αν και οκτώ στους 10 έχουν πρόσβαση στο internet, η αναλογία αυτή αυξάνεται σε νεαρότερα άτομα, κατοίκους μεγάλων αστικών κέντρων, ανώτερης εκπαίδευσης και τάξης και πολυμελή νοικοκυριά.
Πρόσβαση στο internet έχουν από οποιαδήποτε συσκευή όπως κινητό τηλέφωνο, υπολογιστή, tablet κοκ
Το ποσοστό που έχει πρόσβαση στο internet γενικά είναι πάνω από 80% σε όλες τις δημογραφικές ομάδες εκτός των ηλικιών 65+ ετών.
Γενικά τα αποτελέσματα που προκύπτουν από την έρευνα είναι εντυπωσιακά για την χρήση του internet:
Γυναίκες και άντρες έχουν το ίδιο ποσοστό πρόσβασης που αγγίζει το 94%
Οι νέοι από 16 έως 24 έχουν καθολική πρόσβαση στο internet φτάνοντας το εντυπωσιακό 100%.
Στις ηλικίες από 25 έως 34 η πρόσβαση φτάνει το 99%
Στις ηλικίες από 35 έως 44 η πρόσβαση φτάνει το 97%
Στις ηλικίες από 45 έως 54 η πρόσβαση φτάνει το 96%
Στις ηλικίες από 55 έως 64 η πρόσβαση φτάνει το 92%
Στις ηλικίες από 65 και πάνω πρόσβαση φτάνει το 79% ποσοστό ιδιαίτερα αυξημένο καθώς τα περιοριστικά μέτρα οδήγησαν του μεγαλύτερους ανθρώπους να επικοινωνούν με τις οικογένειες τους μέσω ιντερνετ.
Οι ΟΤΤ κλήσεις/βιντεοκλήσεις είναι ιδιαίτερα δημοφιλείς στους νέους ενώ οι γυναίκες φαίνεται πως προτιμούν αυτού του είδους την επικοινωνία περισσότερο από τους άνδρες. Συγκεκριμένα:
Το 90% των γυναικών και το 89% των ανδρών κάνουν κλήσεις – βινεεοκλήσεις μέσω internet.
Οι νέοι από 16 έως 24 επικοινωνούν με αυτό τον τρόπο στο σύνολό τους (100%).
Στις ηλικίες από 25 έως 34 η χρήση αυτών των υπηρεσιών φτάνει το 96%
Στις ηλικίες από 35 έως 44 φτάνει το 95%
Στις ηλικίες από 45 έως 54 το 91%
Στις ηλικίες από 55 έως 64 το 88%
Στις ηλικίες από 65 και πάνω εντύπωση προκαλεί ότι το 68% επικοινωνεί με κλήσεις/βιντεοκλήσεις!
Σύμφωνα με την έρευνα οι OTT-Calls αποτελούν ιδανική περίσταση για κλήσεις εξωτερικού ή σε φίλους/συγγενείς αντίστοιχης ηλικίας, μειωμένη προτίμηση για κλήσεις σε συναδέλφους, συνεργάτες ή μεγαλύτερης ηλικίας άτομα Ωστόσο διαπιστώνεται προτίμηση σε κλήσεις µέσω τηλεφωνίας αντί για OTT-Calls σε συνθήκες έκτακτης ανάγκης (νοσοκομείο ή διακοπή ρεύματος).