Σε συνδυασμό με μια προηγούμενη ανάκληση, το κόστος μπορεί να φτάσει και τα $900 εκατ.
Η Hyundai Motor θα αντικαταστήσει τα συστήματα μπαταριών σε περίπου 82.000 ηλεκτρικά οχήματα παγκοσμίως λόγω κινδύνου πυρκαγιάς. Πρόκειται για μια δαπανηρή ανάκληση κόστους $900 εκατ. Η ανάκληση είναι μία από τις πρώτες μαζικές αντικαταστάσεις μπαταριών που πραγματοποιείται από μια μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία.
«Είναι πολύ σημαντικό τόσο για τη Hyundai όσο και για την LG, καθώς βρισκόμαστε στα πρώτα στάδια της εποχής των ηλεκτρικών οχημάτων. Το πώς χειρίζεται η Hyundai αυτό το πρόβλημα θα δημιουργήσει προηγούμενο όχι μόνο στη Νότια Κορέα αλλά και για άλλες χώρες», δήλωσε ο Lee Hang-koo, ανώτερος ερευνητής στο Korea Institute for Industrial Economics & Trade.
Η ανάκληση αφορά κυρίως το Kona EV, το ηλεκτρικό αυτοκίνητο με τις μεγαλύτερες πωλήσεις της Hyundai, το οποίο ανακλήθηκε για πρώτη φορά στα τέλη του περασμένου έτους για αναβάθμιση λογισμικού μετά από πυρκαγιές.
Υπήρξαν περίπου 15 περιπτώσεις πυρκαγιάς που αφορούσαν το Kona EV – 11 στη Νότια Κορέα, δύο στον Καναδά και μία στη Φινλανδία και την Αυστρία.
Η LG Energy Solution που κατασκευάζει τις μπαταρίες δήλωσε ότι η Hyundai δεν εφάρμοσε σωστά τις προτάσεις της LG για τη γρήγορη φόρτιση, προσθέτοντας ότι η μπαταρία δεν πρέπει να θεωρείται ως η άμεση αιτία των κινδύνων πυρκαγιάς.
Το υπουργείο Μεταφορών της Νότιας Κορέας ανέφερε σε δήλωση ότι εντοπίστηκαν κάποια ελαττώματα σε ορισμένες μπαταρίες που παράγονται στο εργοστάσιο της LG Energy στην Κίνα. Η Hyundai δεν σχολίασε την αιτία των πυρκαγιών.
Παράλληλα η Hyundai αρνήθηκε να σχολιάσει τη δήλωση της LG Energy ή να παράσχει λεπτομέρειες, λέγοντας ότι θα περιμένει πρώτα τα αποτελέσματα της έρευνας του υπουργείου Μεταφορών.
Η ανάκληση ισχύει για σχεδόν 76.000 Kona EV που κατασκευάστηκαν μεταξύ 2018 και 2020, συμπεριλαμβανομένων περίπου 25.000 πωλήσεων στη Νότια Κορέα. Ορισμένα μοντέλα Ioniq EV και λεωφορεία Elec City περιλαμβάνονται επίσης στην ανάκληση. Έως ότου ολοκληρωθεί η αντικατάσταση των μπαταριών η Hyundai συνιστά στους ιδιοκτήτες Kona και Ioniq να περιορίσουν τη φόρτιση της μπαταρίας στο 90% της χωρητικότητας.
Πηγή: drive.gr