«Κούγιας, ο κλασσικός… Το πρωί γεμίζει την καρδάρα με το γάλα και βράδυ την κλοτσάει μόνος του. Μέσα στην παραζάλη της επιτυχίας αποκαλύπτει πως δεν έχει καταλάβει ούτε που βρίσκεται, ούτε που πατάει.
του Δημήτρη Κ. Κούρου
Θεωρεί πως η συγκεκριμένη ομάδα είναι σαν μια από τις άλλες που έχει περάσει. Γι’ αυτό και αντί να ενώσει, τελικά διαιρεί την πόλη, αποδεικνύοντας το πιο βασικό: δεν έχει αντιληφθεί ακόμη ότι η συγκεκριμένη ομάδα είναι όλη η πόλη».
Το παραπάνω είναι ένα απόσπασμα από άρθρο του Λευτέρη Παπαστεργίου, με τίτλο «Πίσω από τις λέξεις…», στην έντυπη εφημερίδα «Larissanet», στο φύλλο με ημερομηνία 20 Μαΐου 2016. Κανέναν δεν ενδιαφέρουν οι αριστερές πολιτικές καταβολές τού Α. Κούγια (εφεξής «Α.Κ.»)ούτε οι δεξιές συνεργασίες του, ούτε ο αριθμός των υποθέσεων ή των προσώπων που υπερασπίστηκε. Αυτό που ενδιαφέρει είναι η περιγραφόμενη αντιφατικότητα για την οποία ο αρθρογράφος σχολιάζει ότι «…κουμπώνει γάντι στην προσωπικότητα του Κούγια». Είναι η πρώτη δημόσια προσπάθεια σκιαγράφησης του νεοφερμένου στη Λάρισα, αλλά μάλλον πέρασε στα ψιλά, αφού το άρθρο δεν έγινε αντιληπτό ούτε από τη γραμματέα του!
Λίγες μέρες αργότερα, ο συντάκτης του παρόντος προτίθεται να τοποθετηθεί για την ένταξη τού Α.Κ. – άρα και της ΠΑΕ – στο άρμα του «γαύρου τού νότου», αποστέλλοντας επιστολή στην εφημερίδα «Ελευθερία», η οποία λογοκρίνεται και αποφασίζεται να μην δημοσιοποιηθεί, χωρίς καμία περαιτέρω εξήγηση. Μια ενδεχόμενη εξήγηση είναι η τοποθέτηση τού προαναφερθέντα αρθρογράφου, στο ίδιο κείμενο: «Ρωτήστε τον φίλο μου τον Σωτήρη Κέλλα να σας εξηγήσει πως από δέκτης εξωδίκων κατέληξε μόνιμος κονφερασιέ των βυσσινί εκδηλώσεων».
Σε πρόσφατη τοποθέτησή του ο Α.Κ. δηλώνει πως «γνωρίζω πολύ καλά το τι ζυγίζει ο καθένας από αυτούς που κάνει κριτική, γι’ αυτό και το λόγο, ανάλογα με το βάρος που έχει, αντιδρώ. Έχοντας συνειδητοποιήσει πια, ποιοι είναι αυτοί οι οποίοι, με όχι εμφανή τρόπο σαν τον κύριο Παπαγεωργίου που πραγματικά είναι παντελονάτος, όπως το ‘πε και ο ίδιος, γιατί είναι μια έκφραση που ΕΓΩ την έχω φέρει στο ποδόσφαιρο το παντελονάτος, όπως και το δεν έχει μαντήλι να κλάψει, είναι Πετρουπολιώτικες λέξεις αυτές». Για το πώς αντιδρά ο Α.Κ. το γνωρίζει πολύ καλά και η τελευταία πέτρα της άλαλης Λάρισας. Άραγε υπάρχει πιο εμφανής τρόπος να ασκείς κριτική και να τοποθετείσαι, ΜΕ επιχειρήματα, αναφέροντας το ονοματεπώνυμό σου;
Το μέτρημα του Α.Κ. προσωρινά σταμάτησε, αλλά σε ποιον αριθμό ακριβώς δεν το γνωρίζει ούτε ο ίδιος. Μετά την παραδοχή του πως η ΑΕΛ ανέβηκε στη SuperLeague ελέω «χούντας» Μαρινάκη, ο συντάκτης – για άλλη μια φορά – βγάζει το καπέλο του και υποκλίνεται σε έναν αυτοαποκαλούμενο «σταρ». Αυτόν που αποκλήθηκε «σκουπίδι» από τον Μαρινάκη, αυτόν που επέστρεψε τον προαναφερθέντα χαρακτηρισμό δηλώνοντας «Ραγιάς δεν υπήρξα ποτέ. Στη δική μου προσωπική διαδρομή του σκουπιδιού έχω τη δυνατότητα να ξέρω πότε να λέω ναι και πότε να λέω όχι».
Την υποτέλεια δεν τη δηλώνεις, την τηρείς, αλλά ο Α.Κ. αποφασίζει ότι ήρθε ο καιρός να πει «ΝΑΙ», να συμβιβαστεί, να γίνει επαίτης, να «επικύψει»! Ο «βασιλιάς», ο «σταρ» ξεγυμνώνεται ποδοσφαιρικά και παραδέχεται το ανύπαρκτο μέγεθος και τη διαχρονικότητα ενός αποτυχημένου ποδοσφαιρικού παράγοντα, επιβεβαιώνοντας ταυτόχρονα τόσο τη ρήση του υιού Σαββίδη «αποφάσισε που γλείφεις και που φτύνεις» όσο και του δοθέντος χαρακτηρισμού «εθνικός κωλοτούμπας».
Έτσι, τον Σεπτέμβριο του 2020, ο Α.Κ. καταγράφεται ως ο ρέκορντμαν όλων των εποχών σε δανεικούς παίκτες που ήρθαν στην ΑΕΛ, σε επίπεδο Α’ εθνικής, από μία (1) ομάδα, σε μία (1) μεταγραφική περίοδο. Είναι και αυτό μια …πρωτοτυπία! Τα λόγια και τα έργα των άλλων βρωμάνε, τα δικά του νομίζει ότι τα επικαλύπτει, αλλά τη μπόχα από το Πασαλιμάνι δεν την καλύπτουν ούτε τόνοι ακριβών αρωμάτων, ούτε η συνηγορία τού υπεύθυνου Τύπου της ΠΑΕ.
Ο Α.Κ. ξέρει ότι ουσιαστικά είναι τελείως μόνος, νιώθει ότι αρχίζει να «πνίγεται» από παντού, οπότε αποπειράται να θέσει σε ενέργεια μια γνωστή τακτική για αφελείς. Παραπλάνηση μέσω παραληρήματος! Αντιλαμβάνεται – αλλά ουδέποτε παραδέχεται/αποδέχεται – την αδυναμία και ανικανότητά του έστω και μία (1) φορά να οργανώσει, σχεδιάσει και διοικήσει μια ποδοσφαιρική εταιρεία. Διαπιστώνει σωρεία προβλημάτων που αδυνατεί να τα συμμαζέψει στο ανεπανάληπτο δημιούργημά του, οπότε ευελπιστεί στις γνωστές παρασκηνιακές δυνατότητες του ευτραφούς ηγέτη που εδρεύει στο λιμάνι μήπως και σώσει τη φετινή χρονιά.
Ως άριστος γνώστης του ποδοσφαίρου αδυνατεί να δει το κατάντημα και τον επικείμενο διασυρμό της ομάδας που τολμάει να αποκαλεί «ΑΕΛ μας» και επικαλείται τον διασυρμό τής εθνικής, με αναφορά σε είκοσι τέσσερα (24) ονόματα και υπονοούμενα (φυσικά χωρίς αποδείξεις) για παράπλευρους χρηματισμούς. Θεωρεί τον εαυτό του ως ελεγκτικό μηχανισμό και απαιτεί να του εξηγήσουν το σκεπτικό των επιλογών! Ενδεχομένως δεν έχει συνέλθει ακόμα από τη σφαλιάρα τής ήττας του ως υποψήφιος πρόεδρος της Superleague, με αποτέλεσμα να λησμονήσει ν’ αναφέρει κάποιο από τα δεκαπέντε (15) ονόματα τού «γαύρου τού νότου» που έχουν δοθεί δανεικοί και θα μπορούσαν να έχουν θέση στην εθνική ομάδα, όπως είναι ο Ντουρμισάι. Ο δηλωμένος «Πετρουπολιώτης» και «παντελονάτος» αποκαλύπτεται πλήρως ως μπροστινός του Μαρινάκη με στόχο να συνεχίσει την παραμονή του στο προσκήνιο καθαρά για λόγους αυτοπροβολής, ανεξαρτήτου απόχρωσης.
Τώρα και ο πλέον αδαής οπαδός της Α.Ε.Λ. αντιλαμβάνεται ότι το σανό που προσπάθησαν και εξακολουθούν να σερβίρουν τόσο ο Α.Κ. όσο και τα υποχείριά του αναδίδει αβάσταχτη δυσωδία.
Ένα από τα όνειρα τού Α.Κ. θα μπορούσε να είναι να δει στο – κατά φαντασία του – μουσείο της ΑΕΛ την προτομή του, περιβαλλόμενη από καθρέπτες περιφέρειας 360°, αλλά δεν θα το προλάβει ούτε αυτό.
Επανειλημμένες οι δηλώσεις του ότι δεν γνώριζε που ήρθε, αλλά τώρα γνωρίζει. Αυτό που δεν γνωρίζει είναι αν θα φύγει μέρα ή νύχτα. Γιατί ότι θα φύγει – με ή χωρίς μαντήλι για να κλάψει – είναι σίγουρο!
Τα καλύτερα έρχονται! Μέχρι τότε, όποιος επιθυμεί μπορεί να εμβαθύνει με τη ρήση του Νικολάου Πλαστήρα:
«Όποιος βλέπει την πατρίδα του να καταστρέφεται και παραμένει αδρανής, είναι σαν να την καταστρέφει κι αυτός ο… ίδιος με τα χέρια του».
Ο συντάκτης δεν υιοθετεί κανέναν από τους αποδοθέντες χαρακτηρισμούς.