Εφαρμογή στο κινητό του κατόχου θα τον «βαθμολογεί» ανάλογα με το πόσο αλκοόλ πίνει, πόσο αθλείται ή πόσες ώρες τη μέρα κοιμάται για να αποφανθεί αν είναι «υγειονομικά ασφαλής»
Μια πόλη της Κίνας πρότεινε μόνιμο εντοπισμό κρουσμάτων μέσω μιας εφαρμογής που θα βασίζεται σε συνήθειες των πολιτών, όπως για παράδειγμα πόσο αλκοόλ πίνουν, πόσο αθλούνται ή πόσες ώρες τη μέρα κοιμούνται.
Το σύστημα εντοπισμού θα λειτουργεί μέσω ενός ψηφιακού barcode στο τηλέφωνο ενός ατόμου. Αυτά τα αποκαλούμενα QR codes έγιναν δημοφιλή κατά τη διάρκεια της κορύφωσης της πανδημίας στην Κίνα. Χρησιμοποιούνται ακόμα, σε μικρότερη έκταση από πριν, για να εντοπίζουν αν ένα άτομο μπορεί να μπει σε ένα κτήριο ή να ανέβει σε μέσο μαζικής μεταφοράς.
Όπως μεταδίδει το CNBC, κάποιες εφαρμογές barcode λειτουργούν με ένα σύστημα παρόμοιο με τα φανάρια των δρόμων – όταν ανάβει το κόκκινο το συγκεκριμένο άτομο θεωρείται επίφοβο, όταν ανάβει το πράσινο τότε μπορεί με ασφάλεια να μπει σε κλειστό χώρο για παράδειγμα. Κάποια από αυτά τα barcodes βασίζονται στο ταξιδιωτικό ιστορικό του ατόμου. Αν πήγε σε μια επικίνδυνη περιοχή της Κίνας (πχ. με πολλά κρούσματα κορωνοϊού), τότε το barcode αλλάζει χρώμα. Αλλά βασίζονται σε αυτά που το ίδιο το άτομο δηλώνει για την κατάσταση της υγείας του, αν πχ είχε καθόλου συμπτώματα ή αν ταξίδεψε.
Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, οι κυβερνήσεις συνέλεξαν περισσότερα στοιχεία προσπαθώντας να αντιμετωπίσουν τον ιό. Αυτό ωστόσο δημιούργησε ανησυχίες ότι η στενή παρακολούθηση θα συνεχιστεί και μετά την παρέλευση της υγειονομικής κρίσης.
Πάντως, δεν είναι σαφές το πώς θα συλλέγει η κυβέρνηση τέτοιου είδους πληροφορίες ή αν θα αποφέρει καρπούς η χρήση αυτής της εφαρμογής.
Σημειώνεται ότι ο κωδικός υγείας που χρησιμοποιούν σήμερα οι κάτοικοι της Hangzhou και σχετίζεται με τον κορωνοϊό εκτελείται μέσω της Alipay, της πλατφόρμας πληρωμών για κινητά που ανήκει στη θυγατρική της Alibaba Ant Financial.
Όταν ρωτήθηκε για τη νέα εφαρμογή, η εταιρεία δήλωσε στο CNBC ότι «δεν έχουν γίνει συνομιλίες γι’ αυτό το project». Eκπρόσωπος της εταιρείας επανέλαβε ότι η προστασία του απορρήτου των χρηστών είναι «αυστηρή προϋπόθεση για όλους τους παρόχους υπηρεσιών στην πλατφόρμα μας».
ΠΗΓΗ : newmoney.gr