24 Οκτωβρίου, 2020

live

patsiaouras

Ροή Ειδήσεων

Μεταγραφή της Bugatti απο την Volkswagen στην Rimac

Πρόκειται για μια από τις μεγαλύτερες εκπλήξεις στη σύγχρονη αυτοκινητοβιομηχανία και μιας από τις απτές αποδείξεις για τις αλλαγές που θα επιφέρει η ηλεκτροκίνηση. Σύμφωνα λοιπόν με το βρετανικό περιοδικό car η μεγαλύτερη, βάση παραγωγής, αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου, ο όμιλος της Volkswagen, θα μεταβιβάσει στη λιλιπούτεια κροατική Rimac, την εταιρεία του με το πιο βαρύ όνομα, την ιστορική Bugatti.

Κομισιόν: Οι νέοι κανόνες για τα αυτοκίνητα - Πρόστιμα έως και 30.000 ευρώ

Τίθενται από σήμερα, Τρίτη 1 Σεπτεμβρίου, σε εφαρμογή οι νέοι κανόνες για καθαρότερα και ασφαλέστερα αυτοκίνητα που προβλέπουν ευρωπαϊκή εποπτεία και τη δυνατότητα ανάκλησης και επιβολής προστίμων σε πανευρωπαϊκό επίπεδο.

Νόμος η ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα – Οι επιδοτήσεις και τα φορολογικά κίνητρα

Η ψήφιση του νομοσχεδίου επιβεβαίωσε πλήρως το Newsauto.gr σχετικά με τα κίνητρα αγοράς ηλεκτρικών μοντέλων αλλά και για την επιβολή του Περιβαλλοντικού Τέλους στα παλαιά εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ.Ακόμη υψηλότερο θα είναι τελικά το όφελος για τους ιδιώτες καταναλωτές που θα επιλέξουν να αγοράσουν κάποιο ηλεκτρικό αυτοκίνητο καθώς κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης αποφάσισε να αυξήσει το ποσό της επιδότησης!

 

Ειδικότερα το ποσοστό επιδότησης στο αρχικό νομοσχέδιο ανέρχονταν σε 15% και έως 5.500 ευρώ. Μετά την αλλαγή που έκανε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας το ποσοστό επιδότησης αυξάνεται σε 20% ή έως 6.000 ευρώ για οχήματα με Αξίες Λιανικής προ Φόρων έως 30.000 ευρώ! Για ηλεκτρικά οχήματα με υψηλότερες Αξίες Λιανικής προ Φόρων το ποσοστό επιδότησης μειώνεται σε 15% και έως 6.000 ευρώ.

Με αυτή την κίνηση ο κ. Χατζηδάκης βοηθά ακόμη περισσότερο τους ιδιώτες καταναλωτές ώστε να επιλέξουν ευκολότερα κάποιο ηλεκτρικό μοντέλο καθώς αν υπάρχει και κάποιο παλαιό όχημα προς αντικατάσταση τότε η επιδότηση αγγίζει τις 7.000 ευρώ. Βέβαια αν ο ίδιος ιδιώτης καταναλωτής επιθυμεί να αποκτήσει και οικιακό φορτιστή τότε η επιδότηση κυμαίνεται σε 7.500 ευρώ.

Ο νόμος για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης  ανοίγει ουσιαστικά τον δρόμο για την ανάπτυξη της νέας μορφής κινητικότητας η οποία θα μειώσει δραστικά τις μέσες εκπομπές CO2, θα βελτιώσει την ποιότητα του αέρα και της ζωής των πολιτών και σιγά-σιγά θα ανανεώσει και το γηρασμένο στόλο των οχημάτων.

Επίσης ο νέος νόμος δίνει σημαντικά κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων ή plug-in υβριδικών οχημάτων, scooter και ποδηλάτων με τις επιδοτήσεις να είναι υψηλότερες για τους επαγγελματίες οδηγούς (ιδιοκτήτες Ταξί και εταιρικοί στόλοι οχημάτων) οι οποίοι κινούνται συνεχώς μέσα στις μεγαλουπόλεις και βέβαια ρυπαίνουν πολύ περισσότερο από τους ιδιώτες καταναλωτές.

Το όφελος για τους ιδιώτες καταναλωτές μπορεί να ανέλθει έως και 7.500 ευρώ, τους ιδιοκτήτες Ταξί έως 10.500 και τις εταιρείες στα 6.500 ευρώ.

Ο βασικός στόχος του σχεδίου του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας είναι οι πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων έως το 2025 να έχουν ξεπεράσει τις 24.000 μονάδες και έως το 2030 ένα στα τρία οχήματα που πωλούνται να είναι ηλεκτρικό.

Το πρόγραμμα «Κινούμαι ηλεκτρικά» ύψους 100 εκατ. ευρώ αρχικά επιδοτεί την αγορά και μίσθωση ηλεκτρικών οχημάτων για την περίοδο 2020-2021.

Το ηλεκτρονικό σύστημα της ψηφοφορία του νομοσχεδίου άνοιξε στις 21:20 και έκλεισε στις 21:34 την 21η Ιουλίου και σύμφωνα με τα αποτελέσματα υπερψηφίστηκε με πλειοψηφία.

Το ύψος της επιδότησης για φυσικά πρόσωπα ανέρχεται σε 20% και έως 6.000 ευρώ για οχήματα με Αξίες Λιανικής προ Φόρων έως 30.000 ευρώ και σε 15% και έως 6.000 ευρώ για την αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικού οχήματος με Αξία Λιανικής προ Φόρων πάνω από 30.000 ευρώ, κατά 20% και έως 800 ευρώ για την αγορά ηλεκτρικού δικύκλου και κατά 40% ή έως 800 ευρώ για την αγορά ηλεκτρικού ποδηλάτου. Παράλληλα προβλέπεται η επιδότηση με 500 ευρώ για την αγορά έξυπνου οικιακού φορτιστή και επιδότηση 1.000 ευρώ για την αντικατάσταση παλαιού οχήματος.

Για τους ιδιοκτήτες Ταξί οι επιδοτήσεις είναι πολύ υψηλότερες και ειδικότερα προβλέπεται έκπτωση 25% και έως 8.000 ευρώ για την αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικού οχήματος, κατά 15% και έως 5.500 ευρώ για την αγορά υβριδικού οχήματος εξωτερικής φόρτισης και εκπομπών έως 50grCO2/km και επιβράβευση με 2.500 ευρώ για την υποχρεωτική αντικατάσταση του παλαιού οχήματος.

Για τις εταιρείες και τους χρήστες εταιρικών οχημάτων προβλέπεται έκπτωση 15% ή έως 5.500 ευρώ για την αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικού οχήματος, κατά 15% ή και έως 4.000 ευρώ για την αγορά υβριδικού επαγγελματικού οχήματος εξωτερικής φόρτισης και εκπομπών έως 50grCO2/km. Παράλληλα επιδοτείται με ποσοστό 20% και έως 800 ευρώ η αγορά ηλεκτρικού δικύκλου ενώ επίσης επιβραβεύεται με 1.000 ευρώ η επιλογή αντικατάστασης παλαιού οχήματος.

Μεγάλο αφιέρωμα: Πόσο πέφτουν οι τιμές των ηλεκτρικών μοντέλων;

Το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προσδοκά έως το τέλος του 2021 να έχει καταγραφεί σημαντική μείωση των εκπομπών ρύπων, να έχουν κυκλοφορήσει πάνω από 1.700 ηλεκτρικά ΙΧ και 1.500 ηλεκτρικά Ταξί, 1.500 ηλεκτρικά ποδήλατα και 1.500 e-scootes, 6.000 ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά εταιρικά αυτοκίνητα και να έχουν πουληθεί 1.000 έξυπνοι οικιακοί φορτιστές.

 

Φορολογικά κίνητρα για ηλεκτρικά οχήματα

Πέραν των κινήτρων για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων εξίσου σημαντικά είναι και τα φορολογικά κίνητρα για όσους χρησιμοποιούν οχήματα μηδενικών ή εξαιρετικά χαμηλών ρύπων καθώς:

-Η δαπάνη αγοράς ή/και μίσθωσης ηλεκτρικού οχήματος έως 40.000 ευρώ είναι προσαυξημένη  κατά 50% και μειώνει το φορολογητέο εισόδημα. Για τα υβριδικά οχήματα εξωτερικής φόρτισης εκπομπών έως 50grCO2/km ο συντελεστής θα είναι 30% .

-Η δαπάνη αγοράς και εγκατάστασης φορτιστών στους χώρους των επιχειρήσεων είναι προσαυξημένη κατά 30% και μειώνει το φορολογητέο εισόδημα.

-Η δαπάνη αγοράς και εγκατάστασης δημόσια προσβάσιμων σημείων φόρτισης είναι προσαυξημένη κατά 50% και μειώνει το φορολογητέο εισόδημα. Ειδικά για τα νησιά ο συντελεστής διαμορφώνεται στο 70% .

-Αυξημένοι φορολογικοί συντελεστές απόσβεσης σε 50% για ηλεκτρικά οχήματα, σε 25% για υβριδικά οχήματα εξωτερικής φόρτισης εκπομπών έως 50grCO2/km, σε 100% για τις υποδομές φόρτισης

>

Ποια ηλεκτρικά έχουν τεκμήριο και ποια όχι

Το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας τελικά άλλαξε τη διάταξη που αφορούσε στο τεκμήριο διαβίωσης των ηλεκτρικών και πλέον όλα τα ηλεκτρικά μοντέλα με Αξία Λιανικής Τιμής προ Φόρων έως 50.000 ευρώ εξαιρούνται των τεκμηρίων διαβίωσης δηλαδή έχουν μηδενική ετήσια αντικειμενική δαπάνη ενώ όσα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν υψηλότερη Αξία Λιανικής Τιμής προ Φόρων τότε το ετήσιο τεκμήριο διαβίωσης ορίστηκε στις 4.000 ευρώ.

 
Δωρεάν στάθμευση για 2 χρόνια

Δωρεάν στάθμευση από την 1η Ιανουαρίου 2021 έως και τις 31 Δεκεμβρίου 2022 θα έχουν οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών ή plug-in υβριδικών αυτοκινήτων με εκπομπές CO2 έως 50 γρ./χλμ. σε όλους τους Δήμους όπου υπάρχουν θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης σύμφωνα με το νέο νόμο που ψηφίστηκε στις 21 Ιουλίου από την ολομέλεια της Βουλής.

Σε περίπτωση που οι ελεγχόμενες θέσεις στάθμευσης τελούν υπό παραχώρηση τότε ο Δήμος είναι υποχρεωμένος να καταβάλλει το αντίστοιχο αντίτιμο στον παραχωρησιούχο όπως ακριβώς θα καταβαλλόταν από τον ιδιοκτήτη κάποιου συμβατικού οχήματος.

yugo

Ηλεκτροκίνηση: «Βροχή» οι αιτήσεις - Πρώτα σε ζήτηση τα ηλεκτρικά ποδήλατα - Ποιοι δικαιούνται επιδότηση

Δείτε την διαδικασία - Στις πρώτες 18 ώρες που άνοιξε η πλατφόρμα του προγράμματος απορροφήθηκε το 1 εκατ. από τα συνολικά 45 εκατ. του προϋπολογισμού

"Κινούμαι Ηλεκτρικά": Ξεκινά το πρόγραμμα, από σήμερα οι προκαταβολές - Δείτε τις επιδοτήσεις

Οι ενδιαφερόμενοι για αγορά ηλεκτρικού οχήματος με επιδότηση από τη δράση "Κινούμαι Ηλεκτρικά" του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας μπορούν από σήμερα να δώσουν προκαταβολή ή να αγοράσουν/μισθώσουν το ηλεκτρικό όχημα που επιθυμούν.