Ολοένα και περισσότερες πολυεθνικές συμμετέχουν στην πρωτοβουλία #StopHateForProfit, τερματίζοντας τις διαφημιστικές δαπάνες προς το Facebook και το Instagram.
Στο μάτι του κυκλώνα βρίσκεται το Facebook και ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ, καθώς ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις αποφασίζουν να σταματήσουν τις online διαφημίσεις στο δημοφιλές μέσο κοινωνικής δικτύωσης.
Αιτία αποτελεί η διεθνής πρωτοβουλία #StopHateForProfit -μία καμπάνια, η οποία ξεκίνησε στις ΗΠΑ, με στόχο τον τερματισμό του ρατσιστικού λόγου, καθώς και του λόγου που προάγει το μίσος ανάμεσα στους χρήστες των social media.
Μέχρι στιγμής, στο μποϊκοτάζ συμμετέχουν πάνω από 300 εταιρείες, οι οποίες έχουν «παγώσει» όλες τις διαφημιστικές δαπάνες προς το Facebook και το Instagram, το οποίο επίσης ανήκει στον Ζάκερμπεργκ.
Μάλιστα, ανάμεσα στους συμμετέχοντες υπάρχουν και ορισμένες πολύ γνωστές εταιρείες, οι οποίες μάλιστα εντάσσονται και στο top-25 των διαφημιστών του Facebook. Πρόκειται για τις Unilever, Procter & Gabmle, Levi Strauss, Coca-Cola, PlayStation, Verizon, Starbuchs, Pfizer κ.α.
Πώς ξεκίνησαν όλα
Το #StopHateForProfit ξεκίνησε από τις οργανώσεις «Free Press» και «Common Sense», οι οποίες μαζί με τις «Color of Change» και «Anti- Defamation League», άρχισαν την εκστρατεία, λίγες ημέρες μετά τον θάνατο του 46χρονου Αφροαμερικανού Τζορτζ Φλόιντ από αστυνομικούς της Μινεάπολις, στα τέλη Μαΐου.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τα έσοδα του Facebook από τις online διαφημίσεις ανέρχονται στο ποσό των 70 δισεκατομμυρίων δολαρίων ετησίως, εκ των οποίων το ¼ από τις μεγάλες πολυεθνικές.
Όπως είναι φυσικό, η πρωτοβουλία έχει σημάνει συναγερμό στη Facebook, η οποία απειλείται με την απώλεια εσόδων αρκετών δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Πάντως, η διοίκηση του τεχνολογικού κολοσσού έχει επανειλημμένως διαβεβαιώσει ότι κάνει ό,τι μπορεί για την καταπολέμηση του ρατσιστικού λόγου, ενώ έχει διαμηνύσει ότι δεν προωθεί το μίσος.
Από την πλευρά του, ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ έχει ξεκαθαρίσει ότι η Facebook θα συνεργαστεί με τις αρμόδιες αρχές για την αντιμετώπιση των φαινομένων ρατσιστικού λόγου.
Η «εικόνα» βέβαια, της μετοχής της Facebook στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης είναι αμείλικτη. Κι αυτό, διότι μόνο την προηγούμενη εβδομάδα απώλεσε το 8% της αξίας της.
sputniknews.gr