Ένας χρόνος συμπληρώθηκε από την εθνική τραγωδία στα Τέμπη με τους 57 νεκρούς, ωστόσο, οι ψυχές αυτές ακόμα δεν έχουν βρει δικαίωση, ενώ οι οικογένειές τους ξεσπούν για τα όσα γίνονται στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής, με τον Κώστα Καραμανλή να βρίσκεται στο στόχαστρο.
Ωστόσο, ο Κώστας Καραμανλής δεν δέχεται πυρά μόνο από τις οικογένειες, αλλά και από τους εργαζομένους του σιδηροδρόμου, όχι μόνο για τις ευθύνες ως τότε υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αλλά και για τα όσα υποστήριξε στην Εξεταστική.
«Και να υπήρχαν τα συστήματα ασφαλείας δεν υπάρχει βεβαιότητα ότι θα απέτρεπαν το δυστύχημα, γιατί αυτά χρειάζονται ανθρώπους για να τα χειρίζονται», είχε υποστηρίξει ενώπιον της Εξεταστικής ο Κώστας Καραμανλής (ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ).
«Είναι το πιο χυδαίο ψέμα που έχουμε ακούσει αυτό το διάστημα»
Μιλώντας το πρωί της Παρασκευής (1/3) στο MEGA, ο μηχανοδηγός Γιώργος Μανώλης αποκάλυψε ότι στις 26 Μαρτίου 2021 είχε αποσταλεί έγγραφο σχετικά με τα ζητήματα ασφαλείας και επικοινωνίας στον σιδηρόδρομο, όπου γίνεται λόγος για ζητήματα που είχαν προκύψει στην καθημερινή κυκλοφορία και αφορούσαν ασαφείς εντολές προς τους μηχανοδηγούς από τον διαχειριστή της δομής.
«Υπήρχε ασάφεια στις εντολές εκείνο το βράδυ. Οι μηχανοδηγοί ρώτησαν για δεύτερη φορά και μετά έγινε ότι έγινε», είπε.
«Ο κος Γενηδούνιας, ο τότε πρόεδρος του σωματείου μας, είχε ότι πει ότι αρκούσαν απλώς τα φωτοσήματα για να αποτραπεί το δυστύχημα», πρόσθεσε και στη συνέχεια χαρακτήρισε ως το «πιο χυδαίο ψέμα» την παραπάνω φράση του Κώστα Καραμανλή, χωρίς να τον κατονομάζει.
«Ακούσαμε δυστυχώς ανθρώπους στην Εξεταστική Επιτροπή να λένε ότι κανένα σύστημα ασφάλειας δεν εγγυούταν ότι δεν θα συνέβαινε αυτό. Είναι το πιο χυδαίο ψέμα που έχουμε ακούσει αυτό το διάστημα», τόνισε ο Γιώργος Μανώλης.
ΟΣΕ: Χωρίς τηλεδιοίκηση το τμήμα Λιανοκλάδι – Λάρισα
Κι όμως, έναν χρόνο μετά το έγκλημα στα Τέμπη, ένα μεγάλο μέρος του σιδηροδρόμου δεν ακόμα έχει τηλεδιοίκηση.
Όπως είπε ο κ. Μανώλης, η τραγωδία άφησε πίσω της ένα συλλογικό τραύμα και πως οι πολίτες ένα χρόνο μετά το σιδηροδρομικό δυστύχημα αποφεύγουν να κάθονται στα πρώτα βαγόνια των αμαξοστοιχιών.
Ως προς τα επίπεδα ασφαλείας ανέφερε πως έγιναν προσπάθειες για να ενεργοποιηθεί η τηλεδιοίκηση της Λάρισας, ενώ έγιναν έργα και στον υπόλοιπο άξονα του σιδηροδρόμου. Η κακοκαιρία Ντάνιελ ωστόσο προκάλεσε μεγάλη καταστροφή και έκτοτε δεν υπάρχει τηλεδιοίκηση στο τμήμα Λιανοκλάδι – Λάρισα.
«Ο Ντάνιελ έφερε πισωγύρισμα. Ως ένα βαθμό υπάρχει βελτίωση τις επικοινωνίες. Μπαίνοντας στο τούνελ των Τεμπών επιστρέφοντας από τη Θεσσαλονίκη μας φωνάζει η τηλεδιοίκηση της Λάρισας για το πως θα συνεχίσουμε. Πριν από ένα χρόνο δεν υπήρχε», είπε.
«Ο χώρος της τηλεδιοίκησης της Λάρισας πέρυσι ήταν ένα γιαπί, σήμερα υπάρχει και είναι λειτουργικός. Μετά τον Ντάνιελ δεν υπάρχει η κάλυψή της μέχρι και το σημείο του Ευαγγελισμού, όπου περνάμε με αριθμό που δίνει η τηλεδιοίκηση. Η τηλεδιοίκηση καλύπτει από τον Ευαγγελισμό και πάνω μέχρι τη Θεσσαλονίκη».
Όπως ανέφερε ο ίδιος, δεν υπάρχει μέχρι στιγμής χρονοδιάγραμμα για το πότε θα αποκατασταθεί το πρόβλημα.