Την ώρα που η προσοχή των media είναι στραμμένη στις συγκρούσεις στο εσωτερικό του ΣΥΡΙΖΑ, η κυβέρνηση δεν σταματά να εμφανίζει νέες αρρυθμίες, με πιο πρόσφατο παράδειγμα τον σάλο που ξέσπασε για τις δηλώσεις του Κώστα Σκρέκα περί κατάργησης των προσφορών 1+1 στα σούπερ μάρκετ.
Έτσι, το Μέγαρο Μαξίμου που καλείται ταυτόχρονα να διαχειριστεί τις σφοδρές αντιδράσεις για τη φορολόγηση των ελεύθερων επαγγελματιών, έσπευσε να κλείσει άρον-άρον το νέο «μέτωπο» αδειάζοντας τον υπουργό Ανάπτυξης.
Συγκεκριμένα, ερωτηθείς σχετικώς το μεσημέρι της Πέμπτης (16/11) ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης διέψευσε κατηγορηματικά ότι η κυβέρνηση προτίθεται να καταργήσει τις προσφορές 1+1 στα ράφια των σούπερ μάρκετ διευκρινίζοντας, ωστόσο, ότι οι έλεγχοι στην αγορά θα συνεχιστούν.
«Και εμείς στο σπίτι μας προτιμάμε το 1+1 είναι πολύ πρακτικά. Δεν θα ήθελα να ξέρω αν γινόταν κάτι τέτοιο -που δεν πρόκειται να γίνει- τι θα γίνει με τη γυναίκα μου εάν γυρίσω σπίτι», είπε.
«Δεν θα μπορούσε η κυβέρνηση να παρέμβει στο πώς οι εταιρείες προωθούν τα προϊόντα τους ούτε και στον τρόπο που επιλέγουν οι καταναλωτές να αγοράζουν προϊόντα. Αλίμονο εάν απαγορεύαμε έναν τρόπο πώλησης προϊόντων», πρόσθεσε.
Μέχρι και ημερομηνία κατάργησης των προσφορών ανακοίνωσε ο Σκρέκας – Οι δηλώσεις που προκάλεσαν «θύελλα»
Μία ημέρα νωρίτερα, ο κ. Σκρέκας ροανήγγειλε ότι με ρύθμισή του θα μπει «τέλος» στις προσφορές και στα προϊόντα «1+1», ισχυριζόμενος μάλιστα ότι η εν λόγω πρακτική των σούπερ μάρκετ έχει ως αποτέλεσμα ένας πολίτης «να στοκάρει με προϊόντα… Αντί να πάρει ένα σαμπουάν που χρειάζεται, αναγκάζεται να πάρει 1+1 για να το πάρει σε προσφορά ενώ χρειάζεται μόνο ένα».
«Τελικά αυτό δεν βοηθάει στο να έχουμε μία σταθερά χαμηλή τιμή στα προϊόντα», είπε.
«Εμείς θέλουμε ένα μεγάλο ποσοστό από αυτές τις προωθητικές εκπτώσεις να περάσουν στη μόνιμη τιμή του, όχι στην προσφορά. Αντί να έχει μία προωθητική ενέργεια 1+1 για μία βδομάδα τον μήνα και να πετύχει μόνο εκείνη τη βδομάδα για να πάρει σε προσφορά. Να υπάρχει μία μόνιμα χαμηλή τιμή στα προϊόντα. Αυτό λέγεται every day low price στο εξωτερικό και θέλουμε να το εφαρμόσουμε στην Ελλάδα, μέσω μίας νέα μεταρρύθμισης που θα έρθει από το υπουργείο Ανάπτυξης» συμπλήρωσε ο κ. Σκρέκας.
Μάλιστα, ο κ. Σκρέκας το προχώρησε ένα βήμα παραπέρα, ανακοινώνοντας ότι η ρύθμιση θα εφαρμοστεί το πρώτο τρίμηνο του 2024 έτσι ώστε να μπει ένα φρένο «στις εκατοντάδες προωθητικές εκπτώσεις στα σούπερ μάρκετ που έχουν ως αποτέλεσμα να μπερδεύουν τον καταναλωτή…».
Έντονη αντίδραση Κασσελάκη
Σχολιάζοντας τις ανακοινώσεις Σκρέκα, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Στέφανος Κασσελάκης σημείωσε σε ανάρτησή του στο Χ (πρώην Twitter):
«Με έναν τρόπο θα έπρεπε να παρέμβει η κυβέρνηση στα σουπερμάρκετ: Έλεγχοι.
Έλεγχοι σοβαροί, συστηματικοί, με στόχο τη μείωση των τιμών.
Αντί γι’ αυτό τι κάνει;
Παρεμβαίνει στο… μάρκετινγκ και καταργεί τις προσφορές 1+1 στα σουπερμάρκετ, με το πρόσχημα ότι οι πολίτες στοκάρουν προϊόντα!
Υποτιμούν τη νοημοσύνη των πολιτών, νομίζοντας ότι αν τους επιβαρύνουν με τέτοιους έμμεσους τρόπους, δε θα το καταλάβουν.
Αυτά πιστεύεις όταν αγνοείς ότι οι πολίτες ζουν «εξαρτημένοι» από τον μισθό τους».