Εδώ και καιρό είχε ξεκινήσει συζήτηση μεταξύ των εταιρειών που διαχειρίζονται τα διόδια και του υπουργείο Υποδομών καθώς οι πρώτοι ζητάγανε αποζημιώσεις για τα διαφυγόντα κέρδη του 2023.
Φαίνεται ότι τελικά υπήρξε συμφωνία μεταξύ τους για τις αυξήσεις που θα υπάρξουν στα διόδια η οποία φαίνεται, σύμφωνα με την Καθημερινή, να κυμαίνεται από 7,6% έως 7,7%.
Να θυμίσουμε ότι πριν τις εκλογές, οι εταιρείες διαχειρίσεις των αυτοκινητόδρομων ήθελαν να γίνει ανατίμηση στις τιμές των διοδίων, όπως προβλέπεται στις συμβάσεις που έχουν υπογράψει για την ετήσια αναπροσαρμογή με βάση τον πληθωρισμό, αλλά είχε παγώσει το θέμαμ
Σύμφωνα με πληροφορίες, συμφωνήθηκε η προσαύξηση του 2023 (12%), που δεν εισπράχτηκε ποτέ, να μοιραστεί σε τρεις δόσεις έως το 2026 και οι εταιρείες διαχείρισης να απορροφήσουν ένα μέρος αυτής.
Οι εταιρείες που διαχειρίζονται τους αυτοκινητόδρομους (Ολυμπία Οδό, Αττική Οδό, Ιόνια Οδό, Νέα Οδό, Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου, Μορέα) σύντομα θα ανακοινώσουν τις νέες τιμές αφού πρώτα ενημερώσουν τις δανείστριες τράπεζες για την συμφωνία που έχει επιτευχθεί.
Πόσο θα είναι οι αυξήσεις
Τα ποσά θα οριστικοποιηθούν με τις στρογγυλοποιήσεις που θα κάνουν οι εταιρείες ανά Σταθμό και Κατηγορία Οχήματος, με βάση όσα ορίζει κάθε σύμβαση και θα ανακοινώσουν τις επόμενες μέρες στο υπουργείο.
Όπως προβλέπουν οι συμβάσεις παραχώρησης, η τιμαριθμική αναπροσαρμογή των Τελών Διέλευσης γίνεται για κάθε έτος βάσει του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή του Σεπτεμβρίου του προηγούμενου έτους. Αυτό είναι δηλαδή το ανώτατο περιθώριο της αύξησης.
Σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής στοιχεία οι νέες αυξήσεις σημαίνουν πως ένας πολίτης για να μετακινηθεί με το αυτοκίνητό του από την Αθήνα για Θεσσαλονίκη πλέον θα χρειάζεται να πληρώσει 33,75 ευρώ ενώ ήθελε 31,35 ευρώ, η διαδρομή Αθήνα – Ιωάννινα (από Ρίο-Αντίρριο) θα φτάνει στα 41,15 ευρώ, ενώ παλία κόστιζε 38,25 ευρώ.
Η διαδρομή Αθήνα – Πάτρα θα φτάσει τα 12,70ευρώ ενώ στοίχιζε 11,80 ευρώ και από Αθήνα – Καλαμάτα θα χρειαστεί να πληρώσει κάποιος 15 ευρώ, ενώ πριν το αντίτοιμο ήταν 13,95 ευρώ.
Τις αυξήσεις ανά κατηγορία οχήματος θα ανακοινώσουν αναλυτικά οι παραχωρησιούχοι μετά τα μέσα Δεκεμβρίου, προκειμένου να ισχύσουν από την 1η Ιανουαρίου 2024.